Tab af kølervæske – når man ikke ser sig for

928´eren har i et stykke tid tabt lidt kølervæske. Mest når man har kørt lidt til og den er blevet varm – så kunne der godt dryppe lidt ud.

Jeg havde gået slangerne igennem og tjekket spændebånd, men lige meget hjalp det. På den anden side var det så lidt ud af de 16 liter som den normalt kører med – så jeg har ikke taget mig af det. I stedet efterfyldte jeg bare lidt.

Men med sommertemperaturer så begyndte den pludselig at blive for varm. Min første tanke var at det var blæseren, hvis væskekobling skulle efterfyldes med silikoneolie (tip: Morfars.dk og andre hobbybutikker har det. Se guiden her.).

Men da jeg fik blæseren af viste det sig at det var den nedre kølerslange som var blevet spist af bolten, som holder generatoren fast – og som drejer ret hurtigt rundt. I starten var det et lille hul – men pludselig under en køretur blev det ret stort. Så 8 liter fint mineralvand kom på så jeg kunne humpe hjem.

Problemet er at der er forbandt lidt plads dernede – og med min 928Motorsportskøler så er køleren lidt tykkere og det var nok til at skubbe slangen hen til den roterenede bolt.

Men ny kølerslange (tak til 9xx.dk for at skaffe den i en fart), 8 liter ELF kølervæske, 8 liter batterivand så er den kørende igen.

Og her til aften smed jeg lyddæmpning (THansen, 229 kroner for 4 måtter på 40 x 50) i bunden af bilen – det kan tydeligt mærkes ved 50-60 km/t. 2015-06-08 08.59.522015-06-07 13.46.46 2015-06-07 13.45.33

MAF lavet

Der har været lidt småtravlt, så jeg har ikke fået fulgt op. Men min MAF (luftmåler) kom retur fra JDSPorsche i UK og det tog ca. 20 minutter at skifte den ud.

Man skal bare ned under luftfilteret og så smutter den i. Ret nemt. Nu går den helt godt og bruger ikke så meget benzin. Og Porsche Centrum har fået deres låne-enhed tilbage (fin service).

Ved lejlighed skal jeg dog lige forbi og få stillet CO2´en – dumt at ryge til syn på den. 2015-05-05 09.12.47 2015-05-17 13.54.20