Tips og tricks når du kigger efter en 928´er

2015-03-14 16.30.33

Overvejer du at købe en Porsche 928 så har jeg lavet en lille samling af tips og tricks i et selvstændigt indlæg.

Indlægget er skrevet sammen fra flere mails jeg har skrevet som svar på spørgsmål jeg har fået fra folk det sidste års tid – så skriv endelig løs med spørgsmål, så opdaterer jeg med mine erfaringer.

Du kan læse om købe-tips og mine erfaringer her.

Justering og ovalt hjul

928udmaaling-2

Efter en længere opvarmning hvor snevejret mellem jul og nytår kom i vejen har jeg endeligt fået udmålet og sporet 928´eren.

Jeg skiftede dæmpere på den i efteråret og havde et lidt andet setup end det originale – og med Porschens avancerede undervogn kan der være ændret meget siden 1984.
Det viste sig at holde stik. For oppe hos Ivar Jensen Autogummi i Farum var de både professionelle, venlige, snakkesalige og vidende om bilen. Så efter mere end en times gennemgang, målinger og justeringer kørte jeg derfra med en bil som lå meget bedre på vejen.

Den største ændring var at hjulene før drejede indad – og dermed sled dækkene alt for meget. Samtidig stod baghjulene forkert og forhjul og rat pegede ikke samme vej.

Ved 110 km/t rystede hele bilen også fordi forhjulene ikke var helt afbalancerede. Det fiksede de – næsten – for det viste sig at min venstre forfælg var ret oval.

Så næste stop er Dansk Fælgteknik mellem Broerne i Ringsted, som for 650 kroner kan udføre magi med min Cup II fælg så den bliver lige og uden at den skal genmales.

Prisen for det hele hos Ivar Jensen var 1.425 kroner incl. moms. Og så fik jeg også lige set at jeg skal have en ny slange til mit oliekøler, en pakning til motoren og en ny bøsning til venstre baghjuls ene arm i affjedringen. Smart.

Mine resultater fra målingen – et par er stadig ikke helt perfekte, men det skyldes behov for nye bøsninger.

2015-03-13 08.13.10

928udmaaling-3

928udmaaling-4

928udmaaling-6