Fælge lakeret

Så ringede maleren om at Cup II fælgene var færdige. Og jeg ilede ud for at se dem – og er super glad for resultatet. Det hele endte på 3.200 for glasblæsning, spartling af de få dybe hakker og så maling + lakering.

Center caps var lidt for slidte, så der har jeg købt billige på Ebay. Nu må jeg se om de passer.

fælge

Nyt fra mekanikeren var at nye lister om dørene koster 2.500 pr. dør – og inderlisten koster 1.200 pr. dør. Det er dyrt at lave 928-ere! Men den bliver flot.

Mekanikeren fandt også at krængningsstabilisatoren foran sad løst og at der manglede en bolt i fortøjet. Det fikser han.

Desværre viste det sig at køleren, på grund af for lange skruer, er læk. Det vidste jeg godt den var lidt, men ikke så meget. Og det er sket før min tid. En ny koster 9.000 da modellen også skal have oliekøler. Men jeg tror at jeg venter lidt, den skal bare have lidt vand af og til og det kan jeg leve med. Ellers har 928 Motorsports en alu-køler til en fornuftig pris og 110 USD i porto.

Renoverede Cup II fælge

Forhåbentligt er min 928 klar inden for en uges tid. Så har jeg heller ikke kørt i den siden november (ud over til værkstedet i adskilt form). Ting tager tid.

Men det fik mig til at se nærmere på mine 17″ Cup II fælge som jeg havde liggende i kælderen. Købte dem til en fornuftig pris sidste år med 10 år gamle dæk på. De var i fin stand, men var ridsede. Ikke hakkede, men for ridsede til en nymalet bil.

Jeg var lige forbi Gladsaxe Metalsliberi i dag og se til dem. De er godt nok blevet fine. Nu bliver de lakeret grå og så er de klar.

Jeg er ved at købe center caps til dem på Ebay og så skal der bare dæk på. Men venter nok til foråret, der er ingen grund til at lade dækkene stå og mørne i garagen vinteren over.

CupII

(se topfotoet her på siden for at se hvordan 928´eren ser ud med dem)