Døre, kofangere og spejle

 

Var lige forbi værkstedet i fredags med de sidste reservedele fra USA (dørhåndtag og lås) og der havde de fået dørene og kofangerne hjem – det ser stadigt godt ud. Samtidig er soltag, spejle og lygtecovers også malet.

Nu er det kun pyntelister omkring forruden og dørene som er hos maleren for at blive malet matsorte. Det bliver godt.

Nu skal den bare samles – der går nok adskillige uger for det er en del småting der skal spille helt sammen.door

Porschetræf ved Hillerød

Hvis ikke man lige følger medd på Porshe944.dk eller i Facebook-gruppen for frontmotorede Porscher så kan de være man har misset at der er træf på Herlevgård lidt uden for Hillerød d. 1. juni fra kl. 10.

Adressen er Herlevgård, Lyngevej 16 i Nr Herlev, Hillerød.

Der er ingen tilmelding, man møder bare op. Jeg har været der et enkelt år og mens der er en del 944´ere så er det flinke folk alligevel. Jeg regner med at smutte forbi fra 10 og et par timer frem.

Læs mere her.

…og så er der Sjællandstræf d. 15. også i nordsjælland. Læs om det her.

Første del malet

Var lige forbi værkstedet for at se hvor langt de var kommet – efter pænt have spurgt om lov inden 🙂

Jeg havde hørt at den stod temmeligt godt, men jeg var ikke forberedt på at den allerede var stort set malet. Kun døre samt kofangere, spejle og lygtecovers var stadig hos maleren.

Men hold op hvor står den flot. Både maleren og Jacob og Morten fra Islev Autoservice har gjort et kæmpe arbejde.

IMG_3503  IMG_3506 IMG_3505 IMG_3493

 

 

 

 

Tættere på maler

Min 928 er hos mekanikeren hvor det sidste rust skal fikses og lidt plade genskabes. Så i starten af ugen var jeg life forbi for at se hvordan den havde det.

Det sår fint ud og det meste rust var slebet væk. Der manglede stadig lidt i skærmkanterne og bagpå hvor kofangeren er skruet på. Småting i det store billede.

Listerne var kommet af dørene. De var i nogenlunde stand, håber at kunne genbruge de fleste af dem, for de er deres egen vægt værd i guld – måske mere.

Venstre hængsel til dørhåndtaget ($25) og selve låsebolten ($72) havde ikke overlevet at blive skilt ad. Nye dele er netop nu på vej fra Los Angeles i en flyver (via 928intl.com).

Fredag skulle jeg tage stilling til farven. Den skal åbenlyst være sort, men så nemt er det ikke. Maleren foreslog en metallak kaldet Audi Phantom Black (se eksempel her)og det endte jeg med at følge.

Lidt billeder fra mekanikeren – klik på dem for at se dem i større udgave:

Låsen overlevede ikke at blive skilt ad. Ny kostede $72, men sådan er livet :-)

Låsen overlevede ikke at blive skilt ad. Ny kostede $72, men sådan er livet 🙂

Venstre dør mistede også sit hængsel som knækkede - heldigvis kostede en ny brugt sølle $25.

Venstre dør mistede også sit hængsel som knækkede – heldigvis kostede en ny brugt sølle $25.

Bagruden gemte rust i kanten. Heldigvis skulle det bare slibes.

Bagruden gemte rust i kanten. Heldigvis skulle det bare slibes.

Tanken skal fungere som inderskærm, men det virker ikke helt - måske skulle man bygge sin egen når bilen er klar. Under alle omstændigheder er der et hul for meget.

Tanken skal fungere som inderskærm, men det virker ikke helt – måske skulle man bygge sin egen når bilen er klar. Under alle omstændigheder er der et hul for meget.

Stort bagagerum, har flere gange haft en cykel med.

Stort bagagerum, har flere gange haft en cykel med.

Også venstre bagrude gemte på rust.

Også venstre bagrude gemte på rust.

Listerne rundt om dørene kom ikke af sidst bilen blev malet - men denne ejer gør det ordentligt.

Listerne rundt om dørene kom ikke af sidst bilen blev malet – men denne ejer gør det ordentligt.

Fronten er pæn bortset fra en bule i selve motorklappen. Desværre lækker den lidt kølervæske og drypper en smule olie. Men der skal også være lidt at lave til sommer :-)

Fronten er pæn bortset fra en lille bule i selve motorklappen. Desværre lækker den lidt kølervæske og drypper en smule olie. Men der skal også være lidt at lave til sommer 🙂