Skat og afgørelse

Er lidt bagefter med opdateringer, men efter under 14 dage var SKAT tilbage med en afgørelse. Den var rimelig og skal betales engang til marts eller april. Alt i alt kommer vi under 90 for 928´eren fra 1984.

Jeg har kun brugt lidt tid på at rense læderkabinen med Liquid Leather, efterfyldt kølervæske / destilleret vand samt tilføjet en smule olie til servostyringen. Skal lige have kigget på automatgearet for at se om der skal lidt olie på / få det skiftet – er vist hele 6,5 liter der skal skiftes, men det skulle få skiftene til at hoppe lidt lettere. De er lidt grove ved lav hastighed.

Inden det bliver sommer for alvor og den skal luftes så ville det være fint at få fikset:

1. Forruden skal skiftes så den ikke længere lækker i hjørnerne (og læderet skal rettes ud / gøres pænt).
2. Kontakterne til ruderne skal renses så de køre ruden ned hver gang.
3. Tandrem (og evt. tændrør) burde nok skiftes. Der er ikke nogen dokumentation for hvornår remmen sidst er skiftet.

Småroderi

1. januar skal ikke stå i vejen for lidt arbejde selvom garagen er 2-3 grader varm, det er dog en forbedring fra da vi lavede 924´er sidste år i -10.

Under alle omstændigheder fik jeg støvsuget hele bilen, skiftet nogle af de rustne skruer hist og pist og fikset lyset over bagsæderne / bagklappen. Det havde tydeligt fået lidt fugt og var rustent i forbindelserne.

Når bilen er 27-28 år så finder man en del løse eller irrede forbindelser. Og 928´eren er fuld af el...

Heldigvis virker elsæderne, men sidespejle, dørsensoren i højre side, hukommelsesmodulet til sædeindstillinger, lyset i klimapanelet og uret etc. skal fikses. Heldigvis noget som er til at overskue. Udfordringen er dog at når man går i garagens nådesløse klare lys så får man lyst til at få den omlakeret…hmmm, om et par år…forrude og interiør kommer først.